شناسهٔ خبر: 104844 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر خبر داد:

افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای مدافع سلامت در بوشهر

افتتاح مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر مدرسه مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای مدافع سلامت در بوشهر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، فرزاد رستمی مدیر کل راه وشهرسازی بوشهر درباره پروژه ۱۲ کلاسه شهدای مدافع سلامت در بوشهر گفت: این مدرسه در ۳ طبقه با زیر بنای ۲هزار و ۱۴۰ متر مربع و۱۲ کلاس آموزشی، ۲ هزار و ۵۵۸  متر مربع محوطه سازی و با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال در محله رایانی  بوشهر ساخته شده است. مبلغ سه و نیم میلیارد تومان آن نیز با مشارکت اداره کل راه وشهرسازی استان بوشهر و به نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران بوده است.

وی افزود: از سال ۹۴ تاکنون برای احیای بافت‌های ناکارآمد شهری در این استان ۳۳ پروژه عمرانی از محل اعتبارات ملی اجرا شد که از این شمار ۲۰ طرح تکمیل و تحویل دستگاه بهره‌بردار شده‌است.

رستمی ادامه داد: هزینه این پروژه‌ها به طور کامل توسط شرکت بازآفرینی شهری و یا به صورت مشترک با دستگاه بهره‌بردار تامین می‌شود و اداره‌کل راه و شهرسازی به نمایندگی از این شرکت پروژه‌ها را اجرا می‌کند.

به گفته رستمی بافت ناکارآمد استان بوشهر شامل ۳۸ هکتار بافت تاریخی در شهر بوشهر، ۷۷۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی تنها در ۲ شهر بوشهر و برازجان و ۸۷۷ هکتار بافت‌های میانی فرسوده در ۱۲ شهر استان شامل بوشهر، برازجان، خورموج، گناوه، کنگان ،دیلم، دیر، اهرم، چغادک، کاکی، وحدتیه و آبپخش است.

وی اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل خدمات زیربنایی تا روبنایی از جمله مدرسه ۹ کلاسه در تنگک بوشهر، کف‌سازی و جداره‌سازی معابر محله کوتی و محدوده مساجد شنبدی و جمعه در محله شنبدی در بافت قدیم بوشهر، اصلاح شبکه آب محله‌های جنوبی ریشهر و امامزاده و محلات بافت فرسوده برازجان، احداث پایگاه بهداشت رایانی، سالن ورزشی تنگگ ۲، سالن ورزشی حسین‌آباد برازجان، ساماندهی مسیل‌ها در محدوده بافت فرسوده برازجان، احداث پارک و زمین چمن است.

وی هدف از اجرای طرح بازآفرینی شهری را احیای بافت‌های فرسوده عنوان کرد و گفت: بافت‌های تاریخی و فرسوده هر منطقه به عنوان ریشه هر شهر شناخته می‌شود که با گذشت زمان و به دلیل توسعه شهر در سایر اراضی خالی از جمعیت شده‌ است.